livet.. till vilken mening då?.




Visst får man sina skratt i livet, av

komiker och av andra sporadiska ögonblick

med familjen, vännerna eller nått sånt.

Men oftast är det tragiskt. Man föds och vet

inte varför. Man finns här och vet inte varför.

Man försvinner, man dör. Folk lider. 

Folk lever i ständig skräck. Världen är full av fattigdom 

och korruption och krig och nazister och flodvågskatastrofer. ...

Resultatet, slutsumman är att man

förlorar, man slår inte banken.



Woody Allen (f 1935) ur boken "Meningen med livet"




 



även fast man har många minnen, många underbara människor i sitt liv
så vet man inte egentligen varför man lever, varför man föddes.. när vi ändå kommer
att dö en dag?

älskar er alla, och ni måste fatta att ni är underbara, ... och lev livet nu.
vänta inte på att det ska bli bättre, gör nått åt det!
jag själv försöker, vill bara att alla andra människor ska
hjälpa mig på vägen så att det blir bra till slut.

kom ihåg att man bara lever en gång, ni får ingen annan chans..
.. lev livet !

man behöver inte älska livet, bara leva livet fullt ut, ta inga stora risker..
chansa inte, va helt säker på er sak..

tänker på livets alla gåtor varje dag..
jag har gråtit över det, skrattat åt det, blivit förbannad på det..
men inget o göra åt, bara leva igenom det, finns ett annat sätt också, men
det får bara andra människor att må dåligt, det vill jag inte.. och nej
jag har inte tänkt på att göra det, jo en gång men .. för att göra det
krävs mod och det har jag inte så mycket av..

jag tänker inte ta nå större risker längre

tänker leva livet på mitt egna vis!






Kommentarer
Postat av: jennys älskling<3

<3

2010-02-26 @ 23:55:05
Postat av: johans älskling<3

<3

2010-02-27 @ 01:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback