Falun here we come!

tjosan hejsan

Imorrn bär de av till Falun och vikinglinecup , eller som det nu tydligen heter : AXA floorball cup. Värt att byta sponsor... och namn.
Jaja, jag är taggad som fasen!

Våran första match imorrn är klockan 14:40 mot Partille i Falukuriren! tihi

Jag ska åka in med pappa och viktor tidigare för att viktor ska spela en match vid 9 nångång.
Så vi ska väl åka halv 7 eller nått. Asså har fan inte fått sovit ut på flera veckor, helt slut jue. Synd om lilla jenny, buhu:')

Det är 8 suralag som ska vara med på cupen! fan va king.
Typ alla ska sova på samma skola, förutom p93 och f96 tror jag det va.
Vi ska bo på en skola som heter kristinegymnasiet(?) ah nått sånt. Den ligger typ 2 km bort från Lugnet, där vi äter och spelar de flesta matcherna. Lite småsegt att bo så långt bort, men jag tror vi får åka med lokalbussen dit med våra deltagarkort. Annars är det inte schysst, haha.

Här är alla våra tider och matcher, i våran grupp.

(Vi spelar i F93gruppen)
Dag Tid Hemma - Borta Spelplats
To 13:50 Värmdö IF - Gävle GIK
Lu B
To 14:40 Partille IB - Surahammars IBF
FK 1

To 18:00 Råsunda IS - Täby IS
FK 1

To 20:30 Gävle GIK - Partille IB
Lu A

To 22:10 Surahammars IBF - Råsunda IS
HBO

To 22:10 Täby IS - Värmdö IF
SS

Fr 13:50 Partille IB - Värmdö IF
Lu A

Fr 14:40 Råsunda IS - Gävle GIK
SS

Fr 17:10 Surahammars IBF - Täby IS
SS

Fr 21:20 Gävle GIK - Surahammars IBF
ISH

Fr 22:10 Täby IS - Partille IB
Lu C

Fr 23:00 Värmdö IF - Råsunda IS
FK 1

12:10 Partille IB - Råsunda IS
Lu C

18:00 Gävle GIK - Täby IS
SS
19:40 Surahammars IBF - Värmdö IF
SS



Vi ska alla i laget betala 60 spänn så att vi kan köpa en bergssprängare till cupen! KING
För vårat lag ska läggas ned:/ tråkigt, men sant, fast asså jag kommer inte ihåg hur det skulle bli, men damjuniorerna ska inte finnas kvar iaf.. Så detta är det sista vi gör, så då kan man väl offra 60 kronor? tycker jag nog. Några tycker att det inte är värt, men tänk va taggade man blir till match av en bergssprängare än en mobil.?! så jag tycker det är värt. 60 spänn e ingenting jue! En bergssrängare ska vi ha!

Kommer sakna vårat lag, även fast vi inte var det seriösaste laget på jorden, men när vi väl var ett lag, så har vi haft kul och kämpat och... jag älskar er tjejer. Vi var ju king! enligt mig, så tycker jag vi har utvecklats enormt. Senaste cupen var vi ju bäst. Vi kom 3a, vad jag har fått för mig. Det är det att vi ger upp ibland, men ibland så gör vi inte det. Denna cup ska bli minnersvärd! Nu jävlar ska vi vinna skiten! även om det inte är nå större chans, men vi SKA kämpa uti det sista! kom igen nu tjejer!!
Guldet är vårt! :*
troligt? nja. Men man kan ju alltid drömma. Fast vi får hoppas på det bästa och kämpar o krossar!! hihi TAGGA till IMORRN!!!!



BIGLOVE


(alla är inte med på bild, och nåra av de som är med på bilden spelar inte längre.)

Jag har packat klart allt
, nästan i alla fall.
Kudde och sånt måste jag packa ner, men annars är jag helt klar med det. Fast jag kommer få sån där ångest imorrn att jag har glömt nå, och jag KMR glömma nå det är jag 99,9% säker på. Om de där 0,1% kan rädda mig är jag vääldigt tacksam:)

Skolan var fetans seg idag, bara för att jag längtar till Falun kanske? möjligen...
Ingen vidare speciell dag, hände typ inge. Fint väder, det är det jag kan komma med.
Men nu är det mulet o grått, så det blev ju inge bra i slutändan.
Vi får väl hoppas på bra väder i helgen i Falun. För vi har ju ganska sena matcher, så då kan man ju vara ute o chilla lite på dagarna, fast man kollar ju på 24372389759 matcher, det är ju typ därför man är där. Men det finns nog luckor som kan fyllas med solljus. hehe


Nu (kvällen) ska jag bara ta det lugnt o vänta på att morgondagen ska komma.
Kolla på Greys,  o gå o lägga mig tidigt så jag orkar ta mig upp imorrn, klockan 6 ungefär.

Jag har typ inte sagt nått om vädret på sistone, men det har ju vart ljuvligt förtusan. Solen har vart framme för det mesta, har tagit långpromenader med hunden och suttit o kollat ut över sjön som ligger här vid mig. Det, kan jag säga er, är det enda bra med att bo här. Sjön.
Inte den sjön man helst vill bada i, men att bara vara vid sjön känns bra. Fint är det.

Tog denna bild, som jag själv tycker är asfin och bra gjort av min mobils sämsta kamera.



Finaste vädret, och sjön blev ju asfin också. Älskar bilden , tihihih
Det ENDA bra med där jag bor nu, det ENDA.
(det är taget för ca 2 dagar sen, ingen aning om vad sjön heter)



Nu ska jag koka makaroner,

hungrig är man jue, fast det blir nått till det också, men vettefan vad.
Jaja, mat e mat, och jag är hungrig, så..

PUSS&KRAM

Ses säkert i Falun, who knows,
typ hela sura ska ju dit, så why not lixom? ;)
Största cupen i sverige , troja nog, över 350 lag som deltar varje år.
Kommer ihåg förut, man bodde jämt på lugnet, det är bäst att bo där, men har inte gjort det på 3 år ungefär.
Har vart på cupen fleraflera år i rad. Älskar den fortfarande.
Ingen aning om när min första gång var i Falun , kommer bara ihåg att jag spela i Mickes lag, och att vi bodde på Lugnet. Och att vi jämt satt i "djungeln" i kooridoren där vid klassrummena:') ååh, vilka minnen man har, haha.


Falun 08 var jag inte med o spelade men jag var o kollade, och det var ju också kul. Har minnen med en person, som jag inte ens pratar med nu. Vi har tappat kontakten helt. Synd det,men hon har förändrats nå enormt sen dess. Jaja, life goes on, haha. Livet leker... ljög inge alls där...., men det duger väl för det mesta, bara att jag vill så mycket men får så lite.
Nu ska jag inte klaga på livet, livet nu är king. Ska ju lixom till Falun imorrn, kan det bli bättre, knappast! eller jo, om jag skulle vinna 10 miljoner, eller få en gratis biljett till USA eller nå, men nu ska vi tänka på FALUN , haha. längtar inte nå va???!?!
fan va kul det ska bli!!
ser fram emot det , så sjuuukt mycke!

ännu en PUSS&ENKRAM till er, alla underbart fina människor!
dramaqueeen? yesyesyesyes ofc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback