FALUN 2010!

NU vare dags o skriva sådär mycke igen då.
Har ju vart i falun i 4 dar.
Torsdag-söndag
13-16 Maj
Kristihimmelsfärdhelgen


Älskar att va i Falun på cup. Det är så underbart, och blir bara bättre o bättre o större o större med åren!
Ingen cup är bättre än vikingline, eller som det heter nu AXA floorball cup.

Men ska väl berätta från början, och alla resultaten är väl inte direkt rätt, för jag är ju inte direkt så bra på att komma ihåg såna småsaker, fast jag tänker kolla så mycket som möjligt på hemsidan med resultaten o det, hihi. Ska göra mitt bästa att komma ihåg , överhuvudtaget allt som jag har gjort den här långhelgen.

Vi tar o börjar med Torsdag:

Röd dag,
Vaknade, jävligt tidigt, ungefär klockan 5 , vi åkte klockan 6 nångång, eller 7 kanske, vem bryr sig...
aja vi packade in alla grejer i mammas lilla oranga bil, för mamma skulle använda den andra (mamma följde inte med till falun, hon o syrran kom upp på lördan o kollade lite på matcher)

Sen åkte vi mot Falun, tog ca 2 timmar att åka.
Vi åkte sådär tidigt för att viktor och deras lag (P95) hade match 9:40 mot Enköping.
Då hade damerna också match, men den kolla inte jag på, fast jag önskar nästan att jag gjorde det, för p95 förlorade sin match.
Vårat lag (dj) hade inte match förrän 14:40 på torsdan.
Men vårat lag samlades typ klockan 11 vid Lugnetingången (för er som inte är så insatta, så finns det asmånga hallar i falun, och den största o närmaste hallen ligger i lugnet, det är ett slags "område" eller vad man nu ska säga, men det finns iaf flera hallar i den hallen, alltså Lugnet) bra förklarat där jenny(y)

aja, vi samlades iaf där klockan 11. Och åkte gemensamt till skolan som vi skulle bo/sova i.
Skolan hette Kristinegymnasiet, och är ett gammalt psykhem, eller va de nu sa. Och såklart måste de säga att det spökar där...

Vi packade upp alla våra grejer, pumpade upp madrasserna osv osv..
Efter det så åkte vi ner på stan o käka på nå ställe där de BARA hade pizza... och jag som ÄLSKAR pizza.... det är typ 2a gången i heeela mitt liv som jag äter en pizza, serri. Oftast hatar jag pizza, men denna pizza va fan god, det var ju inte direkt en vanlig pizza som man kan köpa på en vanlig pizzeria, utan den hette nånting med taco, så den smakade typ tacopaj, delade med mathilda, asgo' . Tro inte att jag ska börja käka pizza bara för att jag åt en i Falun, det kan ni glömmma! haha.

Men vi åt med laget på det där pizzastället, för vi hade 10 000 kr i lagkassan, så vi skulle ta slut på de pengarna på nå sätt, för att vårat lag ska läggas ned......
Det där kostade typ 1000 kr tsm, då var det bara 9 000 kr kvar, haha.
Men när vi hade käkat klart där så gick vi tillbaka till skolan och packade ned våra innebandygrejer, sen åkte vi till Lugnet. Vi skulle spela våran match i Falukuriren, (som då ligger inne i Lugnet) 
Vi skulle möta Partille första matchen.
Vi hade damlagspelare med oss på den matchen, det gick lite bättre då, vi vann jue, så.. men ingen av de gjorde varken mål eller assist.
För de som gjorde mål, som jag faktiskt kommer ihåg, var fanny, jag och kajsa. hehe
Vi vann alltså med 3-0.
Ps. den enda matchen vi vann på hela cupen..... heheheh

Vi hade en till match på den dagen, klockan 22:10 i en liten hall som heter haraldsbohallen, ligger lite mobbat utanför Lugnet området.

Men innan den så kommer jag fan inte ihåg vad vi gjorde, möjligtvis att vi kollade på matcher innan våran.
Käkade gjorde vi , i matsalen vid lugnetgymnasiet.
Det var nå pannbiffar av nå slag.
Sen åkte vi till skolan o packade grejerna igen, för vi hade väl lämnat de efter den första matchen.

Våran match som vi spelade...
vi förlorade med 5-1 mot Råsunda.
Inte bra , inte bra... Jag tror det var malin som gjorde det enda målet för Sura.

Efter matchen duschade vi o så, sen så åkte vi direkt till donken, mohaha.
som vi inte åt 3 gånger denna helg.... *host* inge feta.... vi gjorde allt för att ha slut på pengarna, ändå "gjorde" vi inte nått, asså typ spela bowling elle nå, fast ingen ville det men iaf..

Hade inte nån direkt större aptit på donken den dagen..
det var nått som förstörde den. Jag själv egentligen, men ändå inte.
Aja, klockan 2 ungefär somnade allihopa i vårat klassrum.
Det var bara torsdan det......

Fredagen den 14e maj (2a dagen i Falun)

Sov inte så värst vidare gott den natten, vaknade 20 gånger, typ kl 4 , och sen flera gånger efter det, vet inte vilken tid för min mobil hade lagt av, hade inge batteri, så kunde inte sova för det helller, för jag kan inte sova utan musik, så det var ju helt tyst. Men tillslut somnade jag om, och vaknade sen igen klockan 8 eller va den nu va.
Honken, emelie,ellen o kajsa åkte till hemköp o köpte frukost, ingen orkade åka ner till lugnet o käka frukost, men ingen va egentligen inte så sugen på frukost, men vi hade ju lagkassan ;)
Så drickyogurt, baguette och festis blev det till frukost den dagen.

Denna dag
var ganska seg på våran matchfront, för vi hade inte match förns klockan 17:10 och en 21:20.
Så vi kollade på en massa matcher o så. Kommer inte direkt ihåg i ordning vad vi gjorde.
Tror vi käkade lunch på lugnet, och kollade på alla andra suralags matcher.

Våran match som började klockan 17:10 var mot Täby (som vann hela skiten).
Och ah ni kanske fatta att vi förlorade mot de då, med 4-1 i SlättaSportcenter, ännu en av de väldigt små hallarna i utkanten av falun.
Den planen var seriöst, heelt kass! inte godkänd för fem öre, för mathilda sprang bredvid en tjej på matchen, asså som vanligt, hon försökte ta bollen i deras hörn, och då så fastnade den ena tjejen med huvudet i en grej på väggen som man använder till en bom. Och det var ju inte direkt meningen att hon skulle göra det. Ändå fick mathilda 2 min utvisning.. sääämst domare. Aja, de sög, och hallen sög. Ändå hade vi en match kvar i just den hallen-.-

Den matchen gick ju bajs.

Den matchen som vi spelade 21:20 gick lite bättre. Det blev lika mot Gävle i en Ishall precis bredvid Lugnet.
1-1. JAg tyckte vi spelade asbra. De kom lixom 2a i gruppen, och vi var så häär nära på att vinna. Vi gjorde första målet. och vi hade tusen chanser på mål.
DEn var en... ursäkta svenskan men finns det nå bättre namn eller?..., neger som spelade i det laget , hon hade seriöst nå fel i sin skalle, hon muckade med allla i vårt lag o då menar jag det.
heheh, jag tackla henne. Det gjorde de flesta egentligen, alla blev så trötta på henne, skrek en massa, ramlade 24/7 , och var allmänt kaxig.
Slutet var så klockrent gjort av ellen! hon tacklade ner henne i sista sekund innan det blåstes av, rakt in i sargen i hörnet. (Den hallen var förresten ashal, inte en vanlig "matta" att spela på för att det var ju i vanliga fall en ishall.)
Tillbaka till tacklingen.. efter tacklingen som ellen gjorde, så kaxade negern liiite granna, trodde hon var biff och gick bakom ellen o tänkte göra nått? haha, vad vet jag, men jag såg henne, inge ful hon va. Men ellen gick bara därifrån, turdä annars kanske det hade blivit catfight, inge värre:')
Och såklart så var vi tvungna att dela duscharna med gävle, haha. fast det blev inge fight i duschen. Inge fult det hade vart. Skoojjjaruu!

Aja, efter den , som jag tyckte själv var rolig(a) .. så åkte vi till donken, asså skojjarru, inge fetare!
Andra dagen dårå.
ChickenMcNuggets denna gång, ingen McChicken som jag då tog förra gången, om någon männska undrade.
Alla bryr sig om vad jenny nerf äter.

Vi åkte hem till skolan med maten idag med. Denna dag åt jag upp allt, eller jag fick hjälp av några glupska polare också,:')
Sen chillade vi lite i klassrummet och det var en seriousmoment ett tag där också, väldigt sorgligt tal om att vårat lag ska försvinna...:( , och sen efter den seriösa stunden vare då dags att schlafa. Tog ett tag innan jag somnade men det gick med lite musik och harpan på mobilen. kyss på't

Lördagen den 15e Maj (3e dagen i Falun)

Vaknade upp av att en viss person vid namn ... jonas , daskade en kudde i huvet på mig. Jag som inte hade nå ont i huvet efter att han knockade mig innan vi gick o la oss...
Inge stördare.
Jag vaknade iaf.

Vi har bara typ haft sena matcher hela långhelgen, förutom på torsdagen, men även denna dag hade vi en sen match, och som då var vår sista match med laget :( den började kl 19:40 mot Värmdö.

Vi kollade på matcher hela dagen lång, och denna dag gott folk var det underbart väder! solen stekte som fan! i en början var det föör varmt för det kändes som om man va i en tropisk regnskog typ, haha exemplet.
MEn det var helt fuktigt o äckligt, för att det hade regnat i flera dagar innan. När vi kom o på fredagen, men sen på lördagen smälte allt vattnet bort och det blev varmt o fuktigt o lökigt som in i helvete.
MEN det var sskönt :)

Vi skulle spela våran allra allra sista match i SlättaSportcenter... skojjjaruuu, sämsta hallen... kul
Men jag hade askul på den matchen, eller asså jag orkade inte vara seriös, det orkade nog inte de flesta. Bara för att det var våran sista match så gjorde vi nånting alldeles extra.. jo , ni vet i början innan själva matchen börjar då man säger i vårat fall "s.u.r.a -- hammar" , hejaramsa, eller vad man kan kalla den.
Den ändrade vi till något väldigt fyndigt av kajsa, haha. "storkuk" .. Inge värre:') tror inte nån hörde vad vi sa vid målet, inte meningen heller. men det var ju "lite kul" . 
MEn det  som var sämst med matchen var att vi förlorade.. mot det laget som låg sist. höhö.
Men jag var glad ändå, men ledsen också för jag tänkte hela tiden "sista", eftersom allt var "sista" med laget. Sista matchen, sista uppvämningen, sista ramsan, sista gången vi sitter där tsm på bänken... ja verkligen allt.
Kommer sakna SOM FAN! det är ju NU som vi börjar komma varandra "närmre", eller hur man ska sammanfatta det. Hur kul som helst har jag haft med tjejerna:* tack för allt! love you!

Förstår fortfarande inte varför de måste flytta upp alla från mickes lag, och ta upp en massa i dam..
Och inge jag hatar micke.. ofta det är VI som flyttar ner i hans lag, det äre fan heller! han ska få däng. hatar han. han kan dö. Förstör allt, och han säger att vi inte , (nån i våran förening) får åka till Falun nå mer, för att det var nån f96a som hade haft sönder nå fönster, och hela föreningen fick lov att betala det, och det tyckte micke var dålig stil av hans om ägde allt, men man ba... och? vi kan väl åka dit för de , e han dum i huvet eller? svar:ja.
alltid vart.

jajjjjja,
efter vår sista match.. åkte vi till lugnet och kollade på en suramatch, herrarna spelade mot Malmaberg, eller nå liknande. De förlorade. hej o hå.
Efter den matchen duschade vi på lugnet. I ett av omklädningsrummen där. Såklart så var vi tvungna att ta ett herromklädingsrum så det var killar som öppnade dörren 70biljoner gången(y)
Inge o gnälla över, vi fick duscha iaf.
När vi hade duschat klart "beställde" vi mat... inget mindre än DONKEN igen. Vi skrev på en lapp vad vi ville ha, sen så åkte honken o hämta/köpte maten.
Jag o mathilda bestämde oss för att gå hem till skolan. 2 km dit från Lugnet.
Fast det blev till ca 2,5 km, för mathilda ville testa nån annan väg som hon visste att hon hade åkt/gått på förut, men det var en lång omväg istället:') Men det var asskönt ute, så det gjorde inget.
Vi gick där o chillade, tillslut kom vi "hem".
Käkade donken. Inge trött jag är på det nu.
Denna gång tog jag med glass också, wooops, tyckte jag var förtjänt en glass efter min långa promenad med mathilda:')

Den kvällen/natten
.. var fan helt åt helvete. alla låg o grina.
Asmånga bråkade med sina pojkvänner och en massa grejer hände. Och jag deppade över livet. gör fan det fortfarande....
Ingen kul natt det där heller, grät fan i flera timmar efter.
En person, som redan vet om det, är dum ihuvet. Hon vet inte vad hon sysslar med. Vad hon har gjort mot flera personer. Hon ger massa killar falska förhoppningar.... inge värre att hon är min bästa vän också. Bara så trött på allt ljug o falskhet. så trött, att jag inte tänker bry mig mera. Har försökt allt menmen.

Den natten var iaf sjuk.. förstörde typ allt.
Grät mig till sömns.

Det var lördagsnatten.

Söndagen den 16e Maj (sista dagen i Falun, 4e dagen)


Vaknade ganska segt, var astrött. Men tog mig upp typ 9. Det var nåra som åkte iväg tidigare på morronen för att kolla på Hjs kvalmatch. Men jag orkade verkligen inte. Inte många som orkade egentligen, men nåra gav sig iaf upp o åkte iväg.
Jag tog mig upp ur min "säng" , o fixade i ordning mig, o packade undan alla mina grejer. Denna dag var ju sista dagen, som de flesta kanske har vetat om.
Alla som kollade på matchen kom tillbaka sen vid 11 o packade undan deras grejer, och så städade vi undan på golven o tämde alla papperskorgar osv, sen ställde vi iordning bord o stolar där de stod från början.
Allt var färdigt, nu väntade man bara på att skjutsen skulle komma. hehe.

Jag åkte med Malin h hem, tillsammans med hennes föräldrar såklart.
Aja, det tog väl ungefär 2 timmar att åka hem. De hade husvagn så, det tog väl liitelite längre tid än vad det skulle ha gjort utan, men inte för att det direkt gjorde nå.

Jag kom hem runt klockan 14. Så hade hela söndan kvar.
VAr typ sjuukt trött när jag kom hem!
Kändes som om klockan var sju på kvällen. För jag va så jäkla trött, gjorde verkligen ingenting när jag kom hem, satt mig i soffan o kollade på värdelösa program, och typ halvsov i soffan..

Det var faktiskt ganska skönt att komma hem. Men ändå ville jag bara stanna kvar. Ville inte komma tillbaka till skolan..

Men aja, gick o la mig tidigt den dagen om jag minns rätt:')

De lag som var "bäst" utav alla suralag som kom vidare,,, och det var det ENDA suralag som kom vidare av 9 suralag.. jadå.
Men de laget var Hj18, de är king. Men de kom till Semifinal, på söndagen, men sen förlorade de och kom inte vidare då heller. Så det gick inte speciellt bra för nått suralag.


Lite mobilpics från Falun



Nån donken i Sverige innan falun iaf




Ful gubbe i rondell på en häst..



Ahdu.,,vad e detta.




Ellen o empan




P95orna, nån av deras matcher



Sura P95



Shuuess



Sura F93-94(?) spelade, o vi kollade.




Denna bild får avsluta , F93-94.
de förlorade matchen, btw, mot Falun.



Om någon är intresserad, så blev det såhär i tabellen:P:P:P:P:P
gick bra för osss!!!:P:P skojjaru


Flickor 93

Grupp 1

Tabell


Omg V O F l P
Täby IS 5 5 0 0 23- 3 15
Gävle GIK 5 2 2 1 8- 9 8
Värmdö IF 5 2 1 2 5- 8 7
Råsunda IS 5 1 2 2 9- 8 5
Surahammars IBF 5 1 1 3 6- 12 4
Partille IB 5 0 2 3 3- 14 2

Resultat

Match# Dag Tid Hemma - Borta Resultat Spelplats Anm
77 To 13:50 Värmdö IF - Gävle GIK 1-3 Lu B
89 To 14:40 Partille IB - Surahammars IBF 0-3 FK 1
137 To 18:00 Råsunda IS - Täby IS 1-2 FK 1
173 To 20:30 Gävle GIK - Partille IB 1-1 Lu A
197 To 22:10 Surahammars IBF - Råsunda IS 1-5 HBO
198 To 22:10 Täby IS - Värmdö IF 4-0 SS
317 Fr 13:50 Partille IB - Värmdö IF 0-1 Lu A
329 Fr 14:40 Råsunda IS - Gävle GIK 1-3 SS
365 Fr 17:10 Surahammars IBF - Täby IS 1-4 SS
425 Fr 21:20 Gävle GIK - Surahammars IBF 1-1 ISH
437 Fr 22:10 Täby IS - Partille IB 8-1 Lu C
449 Fr 23:00 Värmdö IF - Råsunda IS 1-1 FK 1
520 12:10 Partille IB - Råsunda IS 1-1 Lu C
604 18:00 Gävle GIK - Täby IS 0-5 SS
628 19:40 Surahammars IBF - Värmdö IF 0-2 SS

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I skolan igår (måndag) så hade vi spexfoto!
skojjaru att jag var het!
hade pappas gamla ruunda briller, en ful stickad tröja och tofsar i håret (y)

Skit snygga var ALLA föffan, bara att våra killar i klassen var så tråkiga, men nåra glömde bort, om man nu ska tro på det, men det var typ bara brulin av killarna som var utklädd.

ska köpa katalogen dirrrr, när den kommer ut!

Tisdag
idag då, ingen vidare värd dag.
Seg som allt annat.

Hade muntligt i engelska, var inte så svårt som jag trodde, ganska enkelt egentligen, jag o anna fick vg på våran plansch, och mvg på muntliga... haha skojjaruu:') jaja, det var väl bra^^

Men orkar fan inte skriva nå mera, har pluggat so hela dagen för att jag har soprov imorrn i samhällsekonomi, åh vad underbart! kan mke?? nej.

Jajaj, PUSSSSSSSSSS

ps. lite jag har skrivit, tog mig 5 timmar sammanlagt att skriva detta, typ.
haha kyss påre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback