Mälarenergi Cup 23-25 april

Hej o hå mina små vänner!

Jag kan skriva lite om Mälarenergi.
Cupen va i Västerås, i massa olika hallar.

Fredag:

Hade skola som vanligt på dagen.
Inget viktigt med det...
Kom hem från skolan, och packade ner mina grejer, till cupen o så.
Gjorde ingenting i typ 2 timmar, sen kom honken o hämtade mig. Åkte till preem, samling där med laget, fast egentligen inte,var meningen att det skulle vart samling i v-ås, men blev cp, men vi åkte iaf in till stan.
Samlades vid Bellevue typ kvart över 18, matchen började 18:30. Den var mot Falun.
Den vann vi faktiskt! med 3-1 , den matchen spelade vi asbra tyckte jag!

Sen så tog det ett tag till våran nästa match började, så hela laget åkte o käka på donken. Vi fick en hundring var för att köpa mat. Så vi satt där en stund o tog det lugnt. Efter att alla hade käkat åkte jag, mathilda o honken till  F94ornas match i Kristiansborgshallen. Kommer inte ihåg alls vad det blev i den matchen, tror att sura vann iaf. Minnet e skarpt...

Efter den matchen åkte vi till Bäckby sportcenter. Där skulle vi spela våran nästa match. (kl 22:40) Så vi samlades där och satt på läktaren o kollade på nån match som var innan våran, sen skulle vi spela. 
Vi spelade rätt så bra, men vi var trötta, och hallen hade ingen luftkonditionering, man svettades ihjäl, kändes som om man var i en bastu. Det rann svett över hela kroppen, fan va varmt det var...
Vi spelade mot Köping, det blev oavgjort med 1-1.   
Sen hade vi ingen mer match för dagen, konstigt? haha, klockan var lixom halv 12 när vi åkte därifrån.
Det är ju inte så långt o åka, eftersom det är i v-ås. Så vi åkte hem o sov, inte som de andra lagen som har sovplatser där. Skönt faktiskt.
   
Det var bara o duscha sen gå o lägga sig, skulle upp klockan 6 dagen efter.

Lördag:

Vaknade kl 6 som jag nämnde.
Segt som tusan!
Käkade frulle, gröt ..  nyttig tjej.
Jag fixade mig o så, sen packade ner sakerna i väskan.
Vi åkte typ kvart i 7 till stan, asså jag, pappa o virre.
Viktor , spelade med P93 på cupen, när han annars spelar med P95 , som jag har nämnt, (han är 95:a också, nu vet ni det också) 
Och de , de hade match klockan 8 i Råbyhallen, därför var vi tvungna att åka så tidigt. 
Det var inte så värt att åka in då.- För de förlorade med 6-0.. mot Forsby. 
Jaja..
Satt i samma hall i 2 timmar typ o kollade på ovärda matcher:P                                                                      Jag åkte iväg sen, eller jonas kom o hämtade mig, för att jag sa till honom o göra det.. vi kollade en stund på sura-damernas match, innan den matchen var slut åkte vi till samlingen i Bombardier, klockan 12:15, våran match började 13. Mot Rönnby. Den matchen gick bajs, helt enkelt. Förlorade med 2-1 , vi kunde ha vunnit lätt.... Men vi spelade asdåligt. Skit match.

Efter den matchen så åkte jag mathilda, becka o lovisa ner med buss till stan. Vi fick ett deltagarkort som man kunde åka buss med runt till alla matcher, eller asså det var den vanliga bussen, men den går ju typ till alla planer så.
Kom iaf ner på stan, vi gick o käkade på spicy. Gott som fan, men mätt på en gång, haha.
Vi åkte runt o kollade på olika matcher av det jag minns, typ först F94ornas mot Nykvarn, sen P93ornas mot Falun i samma hall fast olika planer. Kommer ihåg att f94 vann sin match och att p93 inte gjorde det.
Lite minne har man väl:')

Efter den skulle vi ha försökt att hinna åka till wenströmska o kolla på hj18, men bussarna gick helt cp så vi tog ett varv, eller vi gick av vid wenströmska men vi skulle inte ha hunnit gå in o kolla för att det gick inga bussar tillbaka, det var bara 1 buss som gick tillbaka. Den gick typ 18 tillbaka till stan.
Vi åkte till bombardier sen, det var någon match där, som jag itne kommer ihåg vad de va.. Men ah honken va där, så efter en stund som vi hade suttit där på läktarn åkte vi till Haakonhallen o kollade på f94 som körde mot arlanda. De förlorade med 1-0. 

Bilderna tagna vid stationen och vid Wenströmskan när vi åkte med bussen

    
                 mathilda                                                        power...king  

    
                         Lovisa & Becka                                                                     shoes, + smala vader.




 haha, mathilda steker fritt på vallby mitt emellan vägarna på gräsplätten




Åkte sen till bombardier och kollade på p93ornas match mot IK standard, de vann , med hur mke vet jag inte men de vann. 
Vårat lag (F93) gick vidare till kvartsfinal, så vi spelade den på kvällen klockan 21:10 i Råbyhallen mot Orresta, den vann vi ! med 3-1 , så semifinal var nästa punkt. Den spelades på söndagen. Berättar om den sen....

Så ja, vi vann kvalmatchen och åkte hem efter den o duschade o sov. 

Söndag:

Gick upp typ 9, fixade o så , sen frulle. 
Åkte in typ 10 , för vicke o hans lag, skulle spela kvartsfinal mot Storvreta, och den matchen var fan asspännande, och sura vann också så det var ännu roligare! Så de gick också till semi. 
Våran semifinalsmatch började klockan 14:40 i Råbyhallen mot Rönnby.. again. 
Som det blev 2-1 i förra matchen. 
Och nu gick det också åt helvete ... förlorade med 1-0...  
Spelade sämst jueeeeee......... fan asså.
Och de vann hela skitn också, vi kunde fan ha vunnit. Menmenmen,,, vi kom fyra, om jag har fått för mig rätt.
Vårat lags vanliga tur(y)
Och p93 förlorade också sin semifinalsmatch mot rönnby. 
Men damerna däremot, suras damer, de vann hela skiten! asbra jue! 2-1 i final mot typ tälge , kollade inte på den för den var 23 och pappa orkade inte vara kvar eftersom det var söndag..

Men innan vi åkte hem åkte vi förbi Ica maxi , handlade lite o köpte mjukglass:* 
Sen så kom jag hem, gjorde fan inte mke, gick ut med ville i 1 timme typ, asskönt ute, o jättefin solnedgång! (a) hihi
Sen så åt jag när jag kom in, tacoos!
Sen blev det datan resten av kvällen, saknat den lite granna.

Det var min helg det! roligt som fasiken :):)
Nu äre Falun (Vikinglinecup) som väntar! 3 veckor tills dess typ!;o
Längtar en massa, fan va kul det kommer bli, falun e höjdpunkten på hela året fötusan! haha 
Älskartt
Då jävlar tjejer!


 
Nu äre måndag, ny jeffla vecka igen då, men snart slut på skolskiten!

Puss och godnatt folket ha en fortsatt trevlig v.17 haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback