söndag - igen

hejhej

jag har tänkt på en sak.. min blogg e rätt tråkig, fast jävligt personlig.. ni kanske vill veta om mitt liv, vad vet jag.. annars kanske ni inte skulle läsa. Ni som läser min blogg helt enkelt. Men jag ska försöka göra den lite roligare på nått sätt, och inte bara skriva om mina "roliga" dagar. Vet inte hur, ge förslag kanske?
skulle vara hyggligt. Vill inte att min blogg ska vara tråkig.
Men jag älskar att skriva, så jag skriver om mina dagar. Det är som en dagbok. Men man skriver inte direkt sina största hemligheter på internet.. jaja, jag tycker om att skriva , mest på datorn, på papper kan det bli rätt segt ibland. Ibland kan det vara skönt att få skriva ner sina tankar på ett papper , det brukar jag jämt gö, när jag mår dåligt, eller bra. Och så ritar man ju såklart, det är det skönaste man kan göra! det är så lugnande. Bara sätta sig ner med en blyertspenna, sudd och ett papper eller liknande. Man får lov att tänka vad man ska rita, och så ritar man och tänker, (för det mesta), på bara det man ritar. Så om man är ledsen eller något sånt så ska man ju helst undvika att rita på det som gör en ledsen eller något annat sorgligt. Självklart är det svårt, jag ritar och skriver jämt massa skit meningar som gör mig ännu ledsnare när jag är det. Men jag brukar rita av saker, då tänker man inte på det som gör en ledsen eller arg eller vad det nu är, då täner man bara på¨det som man ska rita av.
Det är ett tips; att rita när man är deprimerad, ledsen, arg eller vad man nu kan va. Det är lugnande, och så skönt!

Nu har jenny nerf gett ett tips till er alla, även om ni inte gillar att rita, det är bara ett tips! har inte sagt att ni ska börja göra det för det. (Det funkar för mig) jag blir helt inne i mitt ritande så jag glömmer bort allt runtomkring mig..

Man kanske ska ta o rita nått? nja, kanske ska börja läsa min bok, bänkbok från skolan, eller nej själva boken är inte från skolan för det är min egna som jag fick av min gamla lärare anders på starbäck när jag och cassa praoade hos han. Vi fick varsin bok då. Boken som jag läser heter: "Om jag stannar" författare: Gayle Forman

det är en väldigt bra bok, och anders sa själv till mig att den skulle passa mig. Och jag kan faktiskt hålla med. Det är bara lite krånglig i vissa delar, för om jag inte har läst den på länge (alltså slutar läsa den, och tar ett "uppehåll) så kan man lätt glömma bort vissa delar i boken. För det hoppar lite. 
Det handlar i alla fall om en tjej som är ganska annorlunda än de andra, hon spelar nämligen cello, och hon älskar klassiskt musik. Hon har en pojkvän, som är helt motsats med henne. Men det funkar. Och så har hon en kompis som jag inte kommer ihåg hur hon är, men jaja hon har i alla fall en bästa vän.
Och man kan säga att hon är det "svarta fåret" i sin familj. Båda hennes föräldrar gillar rockmusik, och hennes lillebror är väldigt framåt och sådär. Hon är blyg och gillar klassisk musik som sagt.  
En dag så snöar det mycket, enligt skolan, så den dagen är skolan stängd.
Hela familjen tycker att de ska åka o göra något, så de bestämmer sig för att åka till farmor och farfar.
Men vägen dit blir inte som de trodde att den skulle bli.

genom hela boken så berättar hon i princip om hela sitt liv. Och hur det är på sjukhuset. Det är som att hon är en ande, eller spöke av nått slag när hon är där, för hon vet vad alla människor säger och gör. Åker genom väggar gör hon också. 
Tänker inte berätta varför hon är på sjukhuset (även om det typ står på baksidan). Jag tycker ni ska läsa boken själva. Och säga vad ni tycker. Ni kanske redan har läst den? jag har inte läst klart den, men än så länge är den bra.

 
<< så här ser iallafall boken ut. Om ni känner igen att ni har läst den, släng gärna dit en kommentar om vad ni tyckte om den(k)

Just nu får boken 4/5 tummar(y)(y)(y)(y) den kanske blir bättre? har bara läst halva, halva kvar, kan hända mycket!


Kanske kan berätta om min .. tråkiga? söndag

vaknade vid 9 typ, frulle
sen åkte jag med pappa och vickevire till kätting (skulle kolla på hans match) p95
de spelade mot Fc Europa, hehe
de vann med 10-6 , viktor gjorde 1 mål, vad jag minns(i)
Emelie ringde mig när matchen var slut och undrade då om jag ville hänga med o åka pulka i snickarbacken med henne, joel,ida,arvid och palle, var lite velig från början, men gav med mig tillslut(y)
Hann komma hem o byta om sen gick jag mot emelie, och vi väntade på palle en stund, för vi skulle få skjuts av han till sura..
Vi kom dit, hade med oss pulka! dubbelpulka som emelie o jag åkte i ,
men det var så jävla mycket snö! tog typ 10 minuter att bara komma upp till toppen där joel, arvid och ida stod(y)
arvid hade redan åkt några gånger när vi kom dit..
Men emelie och jag åkte bara 2 gånger, hah, bara för att det var så jävla mycket snö som sagt!
Man blev inte liiiiite snöig va'!  asså fick 30 liter snö över oss när vi åkte första gången, OCH andra(y) toppppen!
var lite frusen efter det där..

Några bilder från Snickarbacken:




aaaaaaa-rvid



eeeeeee-melie



jjjjjjj-oel



hade ingen bild på varken ida eller palle, men denna bild hade jag tydligen på mobilen(y)
rätt coolt det har blivit efter att det har blåsit







Vi var vid backen i ungefär 1 och en halv timme, sen åkte vi hem till arvid o värmde oss, och tog det bara lugnt.
Sen vid fyra åkte jag, palle o emelie till willys, han skulle handla och emelie skulle också köpa nå', men efter det vare hemåt som gällde;)
Vad jag gjorde när jag kom hem var väl att äta tror jag, jaa det gjorde jag(i) haha
köttfärsås med spagetti.. om ni undra.. såklart  ni gjorde

gjorde väl inte så mycket efter det,
bara att viktor var mycket social med mig, vi snackade om allt.. och jag fixa hans frilla o han spelar gitarr, och "spelade" innebandy, vi hade allmänt roligt, för en gångs skull!, och han berättade lite kuliga saker.. hade trevlans iaf :) satt fan o snacka med han istället för att sitta vid msn ;O MYCKET ovanligt, hihihihi

Det kanske inte var en så tråkig söndag trots allt

pusshej

ps. skrev fan mycket idag, hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback