Torsdag - 22 april och snö??

Hej ..o hå

Fattar inte den här dagen.. (vädret)......... 
Vaknade med en chock, när jag ställde mig upp från sängen och hade en liten glipa i parsiennerna och det lyser vitt, jag blev liiiiiite förbannad då!! Shit har aldrig vart så förbannad på ett väder. Men lixom det kan inte snöa NU!?!? april.. snart maj ju! Det ba går inte för sig! men.. modernatur.. inget man kan göra åt. Bara låta det ske helt simpelt, men man tycker jue eftersom det har vart fint väder i flera veckor o så, sen nu snöar det helt plötsligt, känns inte direkt lämpligt. Det är nu det ska vara minst 10 grader och skinande sol! 

All snö är typ borta nu, men det var ju ett helt lager på backen imorse, slask blev det på en gång också, så man var ju blöt om skorna. fint. 
Det var j*vligt tur att snön försvann! 
Kändes som vi hade hoppat tebaka i tiden, att det var januari, eller februari. Kändes seriöst som det..

Det är varmare ute nu, än vad det har vart på hela dagen. Och klockan är typ 21.

Jadu.. detta år .. som har med vädret o göra, det är helt .. CP-väder. Det känns som om vi inte kommer få nån riktig sommar. Antingen att det kommer regna heela sommaren, eller att det kommer vara kallt. Känns inte bra detta. Jag själv tror att det konstiga vädret är pga vulkanen, men jag frågade experten: mamma, hah. och hon påstår att det inte är så. men jag tror fortfarande på mig själv. För det kan inte vara såhär nu, i slutet på april. Lixom jag tycker inte att det kan ändras såhäär snabbt på ett år. Känns inte rimligt. Snön var borta i början av april och det snöade inte nå efter det.. känns mer rimligt, även fast det var en regnig sommar. Men det är väl shit the same, fast jag hoppas på en solig o fin sommar, men man ska ju då inte hoppas på för mycket. 
Får vänta o se.

Detta är samma dag.. Det till vänster , imorse och till höger nu, eller ah kl 16 ungefär.
Min moppe e lite snöig..


Jag har haft nationellt prov i matte idag, lästal, del C.
Jag hann inte äta frukost på morronen, så var helt .. borta. Men ändå det gick rätt bra i början av provet, kändes det som i alla fall. 
Men i slutet, när det var ca 10 minuter kvar av provet kändes det i huvet, kunde inte tänka klart. Shit, var helt slut i huvet. Pga allt tänkande och att jag inte hade ätit nå på morronen. Har bevisat för mig själv att det är viktigt att äta frukost på morronen, för man blir piggare i huvet då, och det var jag inte nu. 
Jag var jätte hungrig, men när vi väl hade lunch och skulle äta så blev jag inte sugen överhuvudtaget.. knepigt, fick ingen aptit. Kunde inte äta. Mitt huve snurrade. Mådde skit. Så jag gick hem. Var inte den enda som gjorde det, men jag mådde fan helt cp efter provet. Tog slut på all min energi. 
Jag åkte hem med 11:48 bussen. 
Det var slaskigt o eländigt, regnade och övergick till snöblandat.. o det växlade hela tiden. 
Mysigt pissssväder.
Kom hem i alla fall. Tog lite fil, ville verkligen inte ha nått annat. 
Sen så satt jag mig i sängen o lyssna på musik, men det övergick till att jag somnade. 
Sov i typ 2 timmar, det var skönt som fan. Men jag låg på nått konstigt sätt för när jag vaknade vid 16 typ så var jag asstel i nacken. Hade ont i den igår, och lite idag, så nu har det typ blivit värre, för att jag låg så, men jag sov fortfarande lika gott för det.
 
Imorrn så äre mälarenergi, innebandycup i Västerås.
Våran första match börjar 18:30 i Bellevue mot Falun.
Vi har 2 matcher imorgon, den första , då som jag sa. Sen en senare ; kl 22:40 i Bäckby Sportcenter mot Köping.
Cupen håller på tills på söndag, men vi har bara matcher imorrn och på lördag.
Fast det beror ju på också om vi kommer vidare till semi o så, men det tvivlar jag på.

Denna gången ska jag försöka skriva rätt resultat. Men ni får klaga om jag skriver fel helt enkelt.
skriver de på söndag antar jag. 

Min bror ska också vara med o spela, fast inte med "hans" lag, utan med P93orna. Så jag antar att jag ska kolla på deras matcher. I alla fall på morronen på lördag, för då har inte jag några matcher. Vi har en senare, eller på eftermiddan kl 13 i Bombardier Arena mot Rönnby.

Det är flera sura-lag som är med också:

F94-95
HJ18
DAM
P97

vi ska väl försöka kolla på flera matcher av de med. Iaf dam o hj.

No-nyhet måste göras. Fast det tar ca 3 minuter att skriva, så tror jag gör den imorrn bitti, gjorde 2 st förra fredan på morronen. Har ju sovmorron på fredagar. Så ingen press här heller.
Ska bara ta det lugnt nu. Så att huvudvärken inte kommer tillbaka, för nu mår jag bättre, fast är fortfarande helt slut i huvet.  

Ska väl gå o lägga mig, så att jag mår bättre tills imorrn.
Enligt min mobils prognoser ska det regna imorgon, får väl hoppas på regn inte snö! så det får inte vara lika kallt som idag! fast det är det att det snöar även fast det är 3-4 plusgrader ute. Det är inte rimligt tycker jag!
Men får se helt enkelt, man kan inte alltid lita på prognoser i tidningar o så. Får avgöra med sina egna ögon.


Pusssss
från
mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback