Saturday

Vart ska jag börja?

Det är lördag. Helgen kommer va över på 2 röda.
Jag vaknade typ tjugo över 9. Ingen va vaken, bara jag + Ville.
Jag typ gjorde inget, satt i sängen o lyssnade på musik tills alla vaknade och så käkade jag frukost tillsammans med the family.

Vid halv tolv komgrannen med J till oss.(får inte skriva ut namnet, enligt mamma, men lixom.. eh ah) Skrev igår att jag skulle vara barnvakt så jag va det helt enkelt.
Va barnvakt hemma hos oss.
Hon är drygt 3 år, fosterbarn till min granne. Urgullig!
Har vart barnvakt åt henne flera gånger!
Inte första gånger direkt, så jag vet hur hon är:)
gullig, hyper, envis, söt, försöker få som hon vill om man inte säger ifrån, myror i brallan typ hela tin.
Men framför allt gullig, man står ut med en som hon. Man blir så glad av småungar, som gör nya saker hela tiden och lär sig massa . deras små röster ler man av. Det enda som är typ det drygaste med henne är att hon vill ALDRIG sitta still, nästan aldrig tare lugnt, bara när hon e typ superduper trött, då kan hon sitta still o kolla på tv, eller läsa någon bok som hon har.

Idag fick jag verkligen inte lugna puckar. Hon var uppe i varv hela dan. Hon ritade lite på mitt rum först. I ca 10 minuter kanske.. hah.. sen så skulle hon runt o fara, och sen hittade hon min innebandyklubba(y) och en boll. Då blev det livat! haha här e några gulliga bilder från d¨å hon "spelade innebandy"
och när hon ritade:)
då vare iaf lite lugnare, kan jag säga!



Helt klart lättförtjänta pengar! 240 kr . barnvakt i knappt 4 timmar lixom, och hon e inte direkt jobbig att ha hand om ;)
Även fast jag va astrött hela dan igår och har vart trött hela dan:P

Vid klockan 15 åkte jag ned till kätting för vi skulle ha match, men.. när jag kom dit så kollade jag på min mobil och hade fått sms av honken att matchen var inställd '-.- att forsby hade bara 3 spelare och lämnade walkover. . kunde de inte bara ha flyttat på match helvetet. Det var ju vår sista match för säsongen! och vi har inte spelat match på över 3 veckor! var skittaggad till matchen, sen äre ingen..

Jag var typ den enda där då, iaf som det såg ut sen kom det typ 2 till. Och honken sa typ först att jag kunde åka hem men sen sa han att jag skulle stanna för någon dum jävel (nämner ej namnet, de som vet vet vem jag menar) hade ringt till honken o sagt att man var tvungen att ställa sig på plan o teka annars skulle man inte få poäng eller fan han sa. Och vi var ju typ inga i kätting så honken åkte o hämtade fler tjejer i sura. Och så kommer typ nån tränare eller domare eller fan han va o frågar efter honken. Men han va ju inte där, och han sa att de inte behövde blåsa igång matcher bara att han måste skriva ett protokoll.. lixom väääärt! 
så vi väntade på honken, så fick han skriva protokollet, sen åkte vi hem igen..
asså orka.
Jaja, kom hem igen. Vi hade fortfarande j ett tag till.. så hade hand om henne. Vid 17 kom emelie o hämtade henne.
Så då vare frid o fröjd, haha närå, det var roligt att va barnvakt åt henne, bara det att jag var helt slutkörd:')
Men såå söt, gör gärna om det ännufler gånger!:)


Här e lite andra bilder som jag tog idag faktiskt :


floweerpower


blommig trollslända elle' nå



Jag är helt slut, om ni inte har läst det. hah, men asså typ dödare än dödast, just nu. Känns som om klockan e elva fast klockan bara är halv åtta .. yihoo
pigg tjej

Jag ska väl kolla på melodifestivalen ikväll. Final jue!
Jag tror fan att antingen Anna Bergendahl eller Salem Al Fakir kommer att vinna skiten, men bara för det kommer väl typ eric saade vinna med låten manboy, asså den är ju bra men hur det skulle gå för den i ESC vet man fan inte, jaja har inte så stora förväntningar direkt ;)

Älskar annas låt ; This is my life!
Lyssna på Spotify -- >> Anna Bergendahl – This Is My Life 
Fast Salems låt e också skit bra, den kanske skulle komma längre i ESC fast egentligen inte , jag vet inte men den e också asbra
Lyssna på Spotify -- >> Salem Al Fakir – Keep On Walking

Detta är de bidrag som kommer att delta i kvällens final (bilden tagen från svt.se) :




Har inte mke mer o säga/skriva.
Bara att denna dag har gått åt helvetes för fort, och nu ska jag kila ner i källarn o ta mig en varm dusch! ^^
PUSSHEJS!
söndag imorrn lixom;O
nooo
okej, men heddå
pusspusspusspusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback